BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 12 May 2011

FAMILY

assalamualaikum semua !
hari ni hari yg amat menyedihkann aku . 
Ada famiy tapi ENTAHLAHH
Masalah , masalah dan masalah .
orang yg dalam dunia tak kesian kan aku ke ?
macam rasa sorg je , ada ibu dan ayah tapi tak pedulikan aku , lebih pedulikan adik beradik yg lainn ,
kenapalahh ,
asal aku jea da masalahhh ,
aku tak pernah salah kan dia buat macam tu sebab aku sayang diaa . tapi ? apa yg aku dapatt ?
Makiii ?
mintak duit nak beli kertas A4 dah nak jerit2 ,
Bila adik beradik yg lain mintak lagi mahal boleh je ,
Actually aku ni sape ?  sampai macam tu sekali dorg layan aku ,
Dia cakap aku ni suka buat masalh . aku diammm
.tapi betul ke ya allahh ?
aku dah tak tahan dahh ,
balik sekolah kena MAKI ,
MAKI < MAKI < DAN MAKII ,
aku ada perasaan jugakkk .kadan2 aku rasa macam apa tujuan kau hidupkan aku ya allah ?
Orang kate ada hikmah disebaliknya , Tapi .terlalu banyak masalhnya ,SEMUA tu HIKMAHH ?
MASYAALLLAHH !
Berikan aku kekuatan . dan tunjukkan siape lagi yg menyayangi diri aku ni .
Kalau takada , lebih baik kau amik je aku bersama kau ya allahh ,


Hope aku dapat macam ni , AMInn .

Monday, 9 May 2011

Happy birthday adilahhh :)

HAAAA .
hari ni hari jadi adilah ! HAHA .
penat buat PLAn taw nak suprise kat diaa .
Jadilah jugakkk . 
haha . tahu dia takutt aku tak tegur dia , nak menangiss ! HAHA .
haha . tahu punnn . haha , 
BESt tadi . habis tudung diaa  .;)
kesian dia tak dapat peluk aku ! bukan apa . GELI LAHH ,

Happy bIRTHDAYY !



COMELL :)
macam ni le dia makan tadi . HAHA ,. 
SEDAP sangatt kott . .yelah cake FREE ,
HAHA .
Sayangg kauuu .


HUG for you ! haha
may ALLAH bless you darling :)


Thanks for being my best friendss :)




Sacrifice :)

Saya Rela Menjadi Tongkat Ibu Sepanjang Hidup.

Share92
Sebuah kisah benar yang patut di jadikan iktibar..

Hawa udara di Changchun , Tiongkok, sangatlah dingin. Li Yuanyuan mengangkat sang ibu yang lumpuh kedua kakinya sambil menggendong putrinya yang berusia dua tahun buru-buru ke rumah sakit karena sang ibu terkena serangan jantung lagi. Orang-orang yang berlalu lalang di jalan memandang mereka bertiga dengan mata terbeliak, semua takjub melihat seorang wanita yang kelihatannya kurus lemah justru memiliki tenaga untuk mengangkat satu orang sambil menggendong satu lagi…

Menurut laporan “City Evening Post”, di pagi buta, 13 februari 2008, Li Yuanyuan telah memakaikan baju bagi anak dan sang ibu yang baru sembuh dari sakitnya. Jam 10 pagi, Yuanyuan bercangkung di depan sang ibu, meletakkan kedua kaki ibu di pinggangnya lalu mengangkat sang ibu, kemudian menggendong putrinya yang berdiri di atas tempat tidur.

Kedua tangan Yuanyuan dipakai untuk menyangga sang ibu, sedangkan sang ibu membantu merangkul cucunya melalui leher Yuanyuan. Dengan cara inilah tiga orang tersebut saling berangkulan dengan susah payah keluar dari rumah sakit. Sang ibu telah lumpuh selama 21 tahun, selama 21 tahun itu pulalah Yuanyuan terbiasa mengangkat sang ibu keluar masuk rumah sakit.

Ketika Yuanyuan berusia 7 tahun terjadilah sebuah kecelakaan lalu lintas yang benar-benar telah merubah kehidupannya. Karena kecelakaan ini ibunda mengalami kelumpuhan pada kedua kaki yang dipersulitkan lagi dengan menghilangnya sang ayah. Sejak saat itu, Yuanyuan menjadi tulang punggung rumah tangga. Karena tidak ada penghasilan Yuanyuan menghidupi keluarga dengan menjadi pekebun, wang hasil kerja kerasnya habis terpakai untuk mengurus sang ibu.

Rasa bakti Yuanyuan kepada orang tua sangat menyentuh hati jiran meraka, banyak jiran tetangga yang dengan sukarela memberi bantuan kepada sang ibu dan putrinya ini. Karena sepanjang tahun hanya mampu baring, otot kaki sang ibu sering kejang, sakitnya tak terhingga.

Ada seorang jiran yang berkerja sebagai seorang dokter tradisional tua, setiap hari membantunya memberikan terapi akupunktur terhadap ibu Yuan-yuan, bahkan mengajarnya menggunakan teknik akupunktur sederhana. Sejak berusia 11 tahun sampai sekarang, Yuanyuan sudah dapat menggunakan teknik akupunktur untuk meringankan rasa sakit ibunya.

Tiga tahun yang lalu, Yuan-yuan menikah, setahun kemudian, Yuanyuan melahirkan seorang putri. Namun di mana pun dan kapan pun, Yuanyuan tidak pernah meninggalkan sang ibu, dia dan suaminya bersama-sama memikul tanggung jawab mengurus sang ibu.

Meskipun rumah tangganya tidak terbilang kaya, mereka sangatlah puas. Sang ibu berkata, terkenang masa 21 tahun ini meskipun penuh penderitaan, namun dia sangat puas, dia merasa diri-nya sama dengan orang tua lain yang juga telah menikmati kehangatan keluarga.

Bagi Yuanyuan, selama 21 tahun ini, dia merasa dirinya sangat bahagia, karena dia adalah seorang anak yang masih memiliki seorang ibu.

"Saya rela menjadi tongkat ibu sepanjang hidup……"

Sunday, 8 May 2011

HAPPY BIRTHDAY ALANGG :)

salammm ,
Hari ni hari jadi alangg :)
HAPPY BIRTHDAYY !
hemm .
HAH! HAH !
hari ni hari yg istimewa buat lu kann ?
sO ... Apa kate kite g makan  nak ?
Tapi alanggg berlanja lahh , Okayy ?
HAHA,
Gurau je ,, Tapi apa salahnya seseki buat amal jariah ! kan ?
HAHA 

bytheway


hAHA , suka elmo kann ?
jaga kesihatan . 
DAN !
Cepat kawin . hehe 


AMIN RAHIMM

OMMA OMMA ! SARANGHAE YO

salammm .
Hari ni hari ibuu !
ARGHH . Kesian nye aku ! tak dapat nak raikan dengan ibu ,
Aku pun yg keluar SORRY ! PLEASE TRY LATER >
perghhh ,Memang arr ! gerammm 
Ibuu , ! Why ??
macam mana aku nak celebrate ? Ibu kat KL ! aku kat Melaka ,
I wanna cry ! ARGHH !
ibuuu !!!!

WUAAAA !



Mother ! I miss you , Happy mother dayy ! 
MUahhh ,
Jaga kesihatann !
Sesekala balik lah sini !! 


Saturday, 7 May 2011

Hari jadi dia !

Esok hari jadi dia ! HAH ! 
aku nak buat suprise esokk .
hemm , Kek dah beli . Topeng dah beli ! Semua dahh ! 
Kek COKLAT ! Mesti dia suka .
HAH ! Ni bukannya pakwe or scandal punya Birthday okayy ,
Bestfriiend punya birthday ! Mesti dia sukaa .
esokk nak buat tak layan dia . Biar dia terfikir2 . Then time silat baru SUPRISE !
HAHAH , Tak sabar nak tunggu ! Muka dia mesti terkejut ! yESS. TU yang aku nakk ~ haha .
TUNGGU ESOKK YAA >
salammm .

Baju kurung baru !

Yesss !
hari dapat baju kurung baru ! HAHA ,
Suka pulakk .
Mana taknya ada orang belanja ! HAHA . <3
Baju kurung tu warna hijauu ! My favourite pulakk tuu . 
Siapa bagi ? Jeng jeng jeng !! Adalahh !
takada kaitan dengan boyfie or  whatsoever  kayy ,
Dah lama tak jumpa dia lahh . Dia dah lama tak balikk ! 
Kangen BANGETT sama dia . HAHA . 
Lorat INDON pulakkk dah .. HAHA . habiss !
Nak pakai baju tu masa nak pergi shah alam ! Yeahh ,
Mesti aku nampak lawa ! HAHa .
Okayy , byebye !